Sista minuten-lyx

Idag bokade vi en sista minuten resa, all inclusive, till Rhodos i 4 nätter.
Bara jag och Peter. Barnfritt. Lugn och ro. Massor med sol (hoppas vi!) och bad!
Visst, det kostade väl lite grann, men det får det göra ibland.
Man måste få unna sig lite lyx då och då.

Så Oskar får vara hos mormor och morfar och vi kommer ligger på varsin solbädd med en drink i handen dygnet runt och bara njuta.
Nångång kommer vi nog flyta runt i poolen också, och vi kommer med all säkerhet stappla de 150 metrarna ner till havet och stranden också!

Drygt 3 veckor kvar. Sen blir det adios Sverige! Kalimera och Yassou Grekland!

(Samtliga bilder från hotellet är lånade från tripadvisor.se och drinkbilden kommer från google's bildsök.)

En hund i lera

Idag fick jag ta hem min lilla hund som jag gjorde av lera i våras på jobbet.
Så otroligt duktig jag är!

Och dessutom har jag här på kvällskvisten hunnit skicka iväg massor av ansökningar.... säger inte till vad förrän jag vet hur det går. Men det är inte till jobb i alla fall - så mycket kan jag säga.

Håller tummarna helt enkelt.

En helt vanlig vardag i mitt liv

Idag kan jag lova er att jag varit duktig och fått massor av saker gjorda!
Först började jag dagen med att öppna förskolan och koka gröt till de första, hungriga frukostbarnen.
Sen vävdes det för kung och fosterland och jag sprang fram och tillbaka som en skottspoling för att hjälpa de små vävarna när de hamnat fel eller när de skulle byta tråd.
Sen gav jag mig på vårt stora uteförråd på förskolan som jag stört mig på sen jag började jobba för 6 månader sen.

Hujedamej vilket slit det var!
Jag rev ut allt på gården, sopade golvet och sen sorterade jag rubbet. Vad som skulle vara kvar, vad som skulle slängas och det viktigaste - jag ställde in allt som skulle sparas i ordning.
Nu kan man gå in i förrådet utan att riskera dödas av fallande cykel. Eller skottkärra. Eller rockring. Ja, ni fattar.

Efter denna strapats hade jag vilan - som jag för övrigt nästintill somnade på - och sen diskuterade jag pedagogisk dokumentation med mina arbetskamrater. Jag kan säga som så att det var en livlig diskussion och vi var väl i stort sett överens om att vi behöver ändra vårt sätt att dokumentera på till hösten.

Efter jobbet tog jag, Peter och Oskar med oss fika till en lekpark och njöt av eftermiddagssolen.
Oskar fick verkligen leka av sig och springa fritt i parken, medan jag och Peter sörplade kaffe och knastrade kakor.

Till slut måste jag ju bara visa vad vi åt till middag - Kebabsallad! Hemmagjord! Det var riktigt gott faktiskt!
Och Busan var så otroligt gosig nu på kvällen! Hon kan bara hon vill!